U-2: аерознімок Дніпродзержинська 5 лютого 1960 року

Починаю публікацію унікальних знімків розвідувальних місій літака U-2, датованих 5 лютого 1960 року. Поки триває робота по прив’язці знімків в Локації Дніпра та околиць, до вашої уваги реліз одного зі знімків Дніпродзержинська, знятий під кутом 49 градусів і представлений для перегляду у статичному вигляді. Згодом, якщо буде можливо, цей файл буде прив’язаний координатами і стане частиною одного глобального історичного шару

UPD: додано один знімок, який покриває східні околиці міста:

Це один з небагатьох аерознімків, де місцевість не була вкрита хмарами (не враховуючи задимлення від комбінатів), тому на знімку вона виглядає майже ідеально з дуже високою деталізацією. Ефекту додає те, що місцевість під кутом і якщо повернути знімок під ракурс положення літака – текстура місцевості стає візуально об’ємною, що додає додаткової інформативності:

(перехід до перегляду знімка по кліку на зображення)

Дуже ефектно виглядають квартали п’ятиповерхових будинків в центральній частині міста:

Завдяки вдалому положенню сонця та сніговому покрову ми можемо побачити навіть рельєф місцевості в полях за межами міста:

Нагадаю, літак місії U-2 пролітав на висоті приблизно 24000 м – тільки уявіть, на скільки унікальне обладнання використовували у цих розвідувальних місіях, що місцевість видно в таких деталях. Єдине, що може завадити деталізації – це хмари і тіні від хмар. Погода над Дніпродзержинськом 5 лютого 1960 року була безхмарною, але це місто завжди славилося “виробництвом” власних хмар. Задимлення і тінь від диму частково закривало деякі зони:

Просто в голові не вкладається, яка у тодішньому Дніпродзержинську була інтенсивність викидів

Також на знімок повністю потрапило селище Миколаївка на лівому березі:

Нагадаю, знімок наразі доступний для перегляду тільки у статичному вигляді, тобто без прив’язки до координат – як звичайне зображення.

Перейти до перегляду знімка


Файл був відсканований в архіві NARA на кошти Фонду проекту. Загалом було придбано 21 знімок, якими буде частково покрите місто Дніпро, Кам’янське, Самар та околиці. Не всі знімки підуть в роботу, так як деякі зняті під різним кутом, а місцевість на них іноді майже повністю закрита хмарами. Очікуйте оновлень, які публікуються в блозі проекту, а також на сторінці проекту у Facebook.

Також були замовлені знімки Харкова цієї ж місії – чекаємо на матеріали і сподіваємось, що вони будуть якісними і інформативними. Нажаль дані про якість, якими я володію роблячи замовлення, неповні. Тому на скільки знімки придатні до вивчення ми дізнаємось вже по факту отримання.

Буду вдячний, якщо ви за можливістю поповните Фонд проекту на банку Моно. На ці кошти оплачуються сервери з великою кількістю даних сайту, а також купуються нові матеріали. До речі, на Patreon спонсори вже мають можливість тестувати новий історичний шар з цими знімками. Підписка на Patreon це також допомога проекту. Окрім фінансової допомоги ви можете допомогти проекту файлами.

В першу чергу підтримуйте ЗСУ.

За останній місяць банку поповнили:

  • Олег Пікіль
  • Іван Деменков
  • Вячеслав Муха
  • Олександр Комаренко
  • Євгеній Кушнерчук
  • Неопізнаний кіт

2 коментарі до “U-2: аерознімок Дніпродзержинська 5 лютого 1960 року

  1. Turbo

    Вітаю Арті , вітаю товариство!
    Дійсно супер якість для знімку 60го року ще й такий ракурс!
    Є на цьому знімку ще одна дууужжже цікава річ !
    Як зазначив вище Артем датування цього знімку 5 лютого 1960 року, якщо ми повернемося історично у цей час то пригадаємо , що трапилося в травні 1960 року ( тобто 3 місяці після того ,як був зроблений цей знімок).
    А саме 1 травня 1960 року в небі під Свердловськом був збитий U-2 Френсісa Гері Пауерсa , новим на той час зрк С-75. Як правило до цього майже всі польоти U-2 відбувалися на ешелонах 19—21 км , що давало їм змогу спокійно вести фотозйомку не маючи ризику бути збитими тому , що просто не існувало засобів дістати їх ураження на такій висоті. Але з появою С-75 це змінилося. Перші С-75 перш за все з 1958 року почали активно розгортатися поблизу важливих промислових центрів .
    І якщо ми детально роздивимося знімок, зможемо побачити позиції дивізіону С-75 першої формації з 8пу по колу ( вже трохи пізніше зʼявиться канонічний вигляд з 6 пу та легковпізнаваними обрисами ).

      Цитувати

  2. Turbo

    Вже за 4 роки позиція зникає звідси( зʼявившись в іншому місці з стандартним виглядом 6 пу по колу) і 1964 зʼявляється на цьому місці понтона частина.
    https://artkostyuk.com/imghost/image.php?di=DSJT
    https://artkostyuk.com/imghost/image.php?di=STE4

    Стосовно камер які використовувалася на U-2 перші моделі HYCON TYPE A, пізніше B були монструозних розмірів та важили майже 400 кг

    https://airandspace.si.edu/collection-objects/camera-aerial-hycon-73b/nasm_A19771125000

    Не в якості реклами додам посилання на дуже якісне відео про літак U-2

    https://www.youtube.com/watch?v=OpcKKAhhGiw

      Цитувати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *