Багатьом відомий у чорно-білій копії план. Але нещодавно він з’явився у кольоровому вигляді і з доповненнями:

Багатьом відомий у чорно-білій копії план. Але нещодавно він з’явився у кольоровому вигляді і з доповненнями:

Один з перших планів міста. Зазвичай плани і карти тих років складені з похибками, але у цьому випадку проблем з деформацією зображення при прив’язці майже не було. Перехід до перегляду шару по клику на зображення:

В Локації Покрова новим історичним шаром додано знімок з покриттям майже всього міста і околиць на північ, захід і схід:

Локації Верхньодніпровська, Софіївки та Кривого Рогу охопив великий історичний шар з детальною картою Верхньодніпровського повіту 1903 року. Карта дуже цікава і доволі точна: було виставлено 90 точок прив’язки і деформації зображення майже не спостерігається:
ПродовженняУ якості експерименту додано карту Херсонського повіту, датовану приблизно 1820 роком. Карта виявилася менш точною, ніж схожі карти ПГМ, тому на деяких ділянках можуть спостерігатися викривлення зображення. Новий історичний шар з’явився в локації Херсона, Кривого Рогу, Зеленодольська, Нововоронцовки та Республіканця – саме ці локації, охоплює цей великомасштабний історичний шар
Для інтерактивного перегляду карти, кликніть на зображення:

Велика вдячність Баштанському краєзнавчому музею за наданий файл. Оригінал файлу ви можете скачати на сторінці музею.
Додано план міста Проскуров 1824 року. В основному на плані видно порожні квартали, але також на ньому позначені і деякі об’єкти, яких сьогодні не існує: на кшталт храму в сквері Шевченка або кладовища в районі Володимирської вулиці. План доволі точний, викривлень зображення мінімум. Перехід до перегляду шару по кліку на зображення:

Файл надав для проекту Andrii Pokh
Одразу поясню для нових користувачів, що таке “Локація на Oldmaps”. Це окрема територія в межах України, яка має власний набір історичних шарів – своєрідний “мінісайт” у структурі проєкту.
Щойно запущено ще одну нову Локацію – з центром у місті Хмельницький та охопленням навколишніх селищ. Це вже 39-та Локація на проекті OldMaps.
Наразі Локація Хмельницький має шість історичних шарів:
а також шари з сучасними супутниковими знімками Google Maps приблизно 2021 року, Openstreetmap та Opentopomap, щоб можна було в інтерактивному форматі порівнювати з ними історичні карти:

Дуже деталізований зимовий супутниковий знімок з’явився новим історичним шаром в Локації Харкова. Знімок охоплює майже всю територію міста з півночі на південь і все місто з заходу на схід:

Про існування цих матеріалів у Національному архіві США (NARA) я знав вже, мабуть, три роки, але розпочати цей проєкт вирішив лише зараз. Раніше у мене не було досвіду замовлення аерознімків із NARA – цим на проєкті займається мій колега Сергій Чигвінцев. У нього вже є, так би мовити, відпрацьовані контакти й досвід із замовлення аерознімків 40-х років, але з матеріалами місій U-2 ні він, ні його контакти в архіві досі не стикалися.
Якщо порівняти систему замовлення матеріалів у Національній геологічній службі США (USGS – саме там я замовляю скани супутникових знімків 60–80-х років) із системою в NARA, то в першому випадку все відбувається автоматично без комунікацій з представниками архіву: пошук, уточнення деталей (дата, хмарність, зона покриття, прев’ю знімка), оплата, швидке отримання. Натомість у NARA потрібно спочатку знайти так званого «дослідника», який має право працювати у спеціальних приміщеннях архіву й сканувати матеріали, домовитися з ним і дуже детально пояснити, що саме тобі потрібно і де воно зберігається (листування на англійській мові). Якщо дослідник (як у моєму випадку) бере оплату погодинно, то надати йому максимум інформації для фізичного пошуку матеріалів надзвичайно важливо, аби не зростала вартість замовлення. Отже, у NARA цей процес значно складніший.
ПродовженняСкільки вже довелося працювати з подібними матеріалами, але я все одно щоразу дивуюся новим знімкам – особливо коли зображення завдяки певним факторам виглядає естетично й текстурно виразним. Так сталося і з цим знімком Львова. При замовленні я спеціально обирав часовий проміжок зима-весна, щоб рослинність якомога менше закривала вулиці; засніженість була мінімальною – лінії вулиць не надто контрастували з загальним виглядом місцевості; супутник знімав майже під прямим кутом, а сонце створювало тіні від будівель і рельєфу, додаючи текстурам візуального об’єму. І, звісно, важлива зона покриття: однією смугою охоплений увесь Львів та околиці на заході й сході.
