Хмельницький: перспективний план Проскурова 1824 року

Додано план міста Проскуров 1824 року. В основному на плані видно порожні квартали, але також на ньому позначені і деякі об’єкти, яких сьогодні не існує: на кшталт храму в сквері Шевченка або кладовища в районі Володимирської вулиці. План доволі точний, викривлень зображення мінімум. Перехід до перегляду шару по кліку на зображення:

Файл надав для проекту Andrii Pokh

Нова Локація: Хмельницький і околиці

Одразу поясню для нових користувачів, що таке “Локація на Oldmaps”. Це окрема територія в межах України, яка має власний набір історичних шарів – своєрідний “мінісайт” у структурі проєкту.

Щойно запущено ще одну нову Локацію – з центром у місті Хмельницький та охопленням навколишніх селищ. Це вже 39-та Локація на проекті OldMaps.

Наразі Локація Хмельницький має шість історичних шарів:

  • карти плани 1890, 1901, 1944 років
  • аерофотозйомка 1944 року
  • супутникова зйомка 1965, 1974 років

а також шари з сучасними супутниковими знімками Google Maps приблизно 2021 року, Openstreetmap та Opentopomap, щоб можна було в інтерактивному форматі порівнювати з ними історичні карти:

Продовження

Супутниковий знімок Харкова 2 лютого 1975 року

Дуже деталізований зимовий супутниковий знімок з’явився новим історичним шаром в Локації Харкова. Знімок охоплює майже всю територію міста з півночі на південь і все місто з заходу на схід:

Продовження

U-2: Глобальний історичний шар з аерознімками 5 лютого 1960 року

Про існування цих матеріалів у Національному архіві США (NARA) я знав вже, мабуть, три роки, але розпочати цей проєкт вирішив лише зараз. Раніше у мене не було досвіду замовлення аерознімків із NARA – цим на проєкті займається мій колега Сергій Чигвінцев. У нього вже є, так би мовити, відпрацьовані контакти й досвід із замовлення аерознімків 40-х років, але з матеріалами місій U-2 ні він, ні його контакти в архіві досі не стикалися.

Якщо порівняти систему замовлення матеріалів у Національній геологічній службі США (USGS – саме там я замовляю скани супутникових знімків 60–80-х років) із системою в NARA, то в першому випадку все відбувається автоматично без комунікацій з представниками архіву: пошук, уточнення деталей (дата, хмарність, зона покриття, прев’ю знімка), оплата, швидке отримання. Натомість у NARA потрібно спочатку знайти так званого «дослідника», який має право працювати у спеціальних приміщеннях архіву й сканувати матеріали, домовитися з ним і дуже детально пояснити, що саме тобі потрібно і де воно зберігається (листування на англійській мові). Якщо дослідник (як у моєму випадку) бере оплату погодинно, то надати йому максимум інформації для фізичного пошуку матеріалів надзвичайно важливо, аби не зростала вартість замовлення. Отже, у NARA цей процес значно складніший.

Продовження

Львів і околиці на супутниковому знімку 10 січня 1974 року

Скільки вже довелося працювати з подібними матеріалами, але я все одно щоразу дивуюся новим знімкам – особливо коли зображення завдяки певним факторам виглядає естетично й текстурно виразним. Так сталося і з цим знімком Львова. При замовленні я спеціально обирав часовий проміжок зима-весна, щоб рослинність якомога менше закривала вулиці; засніженість була мінімальною – лінії вулиць не надто контрастували з загальним виглядом місцевості; супутник знімав майже під прямим кутом, а сонце створювало тіні від будівель і рельєфу, додаючи текстурам візуального об’єму. І, звісно, важлива зона покриття: однією смугою охоплений увесь Львів та околиці на заході й сході.

Продовження

U-2: аерознімок Новомосковська 5 лютого 1960 року

Основний реліз, де будуть представлені 16 прив’язаних аерознімків з покриттям Дніпро-Самар-Кам’янське та околиці, планується вже на наступному тижні. А зараз, поки новий шар ще тестується і правиться, представляю вам статичний знімок Новомосковська. Цей знімок також буде частиною нового історичного шару, який буде представлений у релізі.

Нагадаю, аерознімок місії літака-розвідника U-2 був знятий під кутом 49 градусів, 5 лютого 1960 року. Зображення було повернуте відповідно положенню літака до місцевості:

Продовження

U-2: аерознімок Дніпродзержинська 5 лютого 1960 року

Починаю публікацію унікальних знімків розвідувальних місій літака U-2, датованих 5 лютого 1960 року. Поки триває робота по прив’язці знімків в Локації Дніпра та околиць, до вашої уваги реліз одного зі знімків Дніпродзержинська, знятий під кутом 49 градусів і представлений для перегляду у статичному вигляді. Згодом, якщо буде можливо, цей файл буде прив’язаний координатами і стане частиною одного глобального історичного шару

UPD: додано один знімок, який покриває східні околиці міста:

Продовження

Схема трамвайних ліній Дніпропетровська 1948 року

Уважний користувач міг помітити, що цей файл з’явився в розділі статичних карт Локації Дніпра ще, мабуть, місяць тому. Але написання релізу я відкладав, поки взагалі про нього не забув 🙂

Ось, згадав.

Неймовірно інформативна схема трамвайних ліній міста, станом на 1948 рік. На схемі позначені лінії, що перешиваються під “нормальну колію” (саме так вказано в документі); лінії що відновлюються після війни і ті, що до 1948 року були відновлені.

Схема доступна для перегляду тільки у розділі Статичних файлів Локації Дніпра.

Продовження

План Херсона і околиць 1859 року

Новий історичний шар з’явився у панелі шарів Локації Херсон: План міста з “Вигонною землею”, виданий 26 липня 1859 року. План складений зі зйомки, яка проводилася з 1882 по 1855 роки:

Продовження

Карта глибин Дніпра 1860 року

Новий шар додано в локації Микільське-на-Дніпрі. Це детальна карта глибин русла Дніпра від Старих Кодак до селища Військове на межі Запорізької і Дніпропетровської області

Продовження